Lexus’un yeni elektrikli vizyonu: LF-Z Electrified

CARMEDYA.COM – Lexus, markanın yeni elektrikli vizyonunu yansıtan LF-Z Electrified konsept aracının dünya lansmanını gerçekleştirdi.

Dünyanın en geniş premium hibrit araç eser gamına sahip olan Lexus, tıpkı vakitte LFA üzere harika spor arabalar ve F performans modelleriyle segmentinde eşsiz pozisyonuyla öne çıkıyor.

2005’te RX 400h ile başlayan hibrit araç stratejisi, bugün küresel olarak 2 milyon adede yaklaşan satış başarısına ulaştı. Günümüzde Lexus, dünya çapında 90 civarında ülkeye dokuz hibrit ve bataryalı elektrikli araç satışı gerçekleştiriyor. Markanın yenilikçi yaklaşımı ve elektrikli motorlar konusundaki öncü pozisyonu sayesinde ileriye hakikat daha sağlam adımlar atıyor.

Lexus Türkiye Yöneticisi Selim Okutur

“Yeni konsept ile geleceğe daha heyecanlı bakıyoruz”

Markanın yeni konsepti ve vizyonundan heyecan duyduğunu belirten Lexus Türkiye Yöneticisi Selim Okutur, “Otomotiv sanayisi değişen müşteri tercihleri ve elektrifikasyonla birlikte 100 yılda bir gerçekleşen bir dönüşümden geçiyor. Kümemiz 20 yıldan fazla bir müddettir hibrit araçlarla otomotivde yeni bir çığır açtı ve bu sayede elektrikli motorlar konusunda segmentinde eşsiz bir tecrübeye sahip. Bu deneyimimizi elektrikli motorların kullanılmasıyla çok daha ileri seviyeye taşıyarak savlı bir performans ve sürüş tecrübesi ortaya koyuyoruz. Lexus olarak gelişen pazar ve müşteri gereksinimlerine en süratli karşılık verebilme kabiliyetine sahip bir markayız. Misal biçimde otonom araçlar konusunda da Lexus olarak yenilikçi bir yaklaşım içerisindeyiz. Lexus otonom araç teknolojisiyle insanların hayatını daha da kolaylaştırmayı ve kazaları ortadan kaldırmayı hedefliyor ve tıpkı vakitte şoför istediğinde araba kullanmanın tadını da çıkarabileceği bir formül geliştiriyor” dedi

2025’e kadar 20 elektrik motorlu Lexus tanıtılacak

Yeni konsept sürüş performansı, etkileyici tasarım ve yüksek teknoloji kapasitesi ile Lexus’un 2025’te pazara sunmaya başlayacağı özellikleri temsil ediyor.

LF-Z Electrified tıpkı vakitte gelişmiş teknolojileri ve özel olarak geliştirilen elektrikli araç platformunu kullanıyor. Bu sayede, konvansiyonel araçlara nazaran batarya ve elektrikli motor, DIRECT4 dört çeker sürüş teknolojisi ve başka özellikler ülkü pozisyona yerleştirilerek üstün dinamik performanslar elde edilmesi sağlanıyor. Birebir vakitte yakın gelecekte Lexus müşterilerine sunulacak geliştirilmiş bilgi-eğlence sistemlerini de içeriyor.

Aracın içerisinde ise ferah ve minimalist bir tasarım öne çıkıyor. LF-Z Electrified’ın kabin tasarımı Japoncadaki “dizgin” manasına gelen Tazuna sözünden ilham alıyor. Bu insan merkezli Tazuna kokpit tasarımı, at ve binicinin kurduğu bağlantıya misal formda, şoförün tüm atılımlarını arabanın en yüksek hassasiyetle reaksiyon vermesini sağlıyor.

Aracın yapay zekası, şoför ile diyalogları kullanarak ferdî tercihlerini ve şoförün davranış karakteristiğini öğreniyor. Böylelikle rota rehberliği ve gidilecek pozisyon hakkında bilgiler verebiliyor.

Artırılmış insan-makine irtibatı

Lexus Driving Signature (Lexus Sürüş İmzası) diye isimlendirilen sürüş biçimi, arabanın hızlanması, yavaşlaması ve yönlendirmesi sırasında şoför ile kesintisiz bir bağlantı sağlıyor.

LF-Z Electrified’in tasarımı ve mühendisliği de sürüş kalitesini daha ileriye taşıyacak biçimde yapılmış. Batarya ve motor en âlâ sürüş hissini sağlayacak halde konumlandırılırken,aracın yük merkezi aşağıya çekilmiş. Yeni pozisyonlandırma sayesinde yol yüzeyinden gelen gürültü ve titreşimler de azaltılmış. Yeni yerleşimle birlikte kabinde daha fazla hayat alanı ve konfor da sunuluyor.

Lexus’un yeni DIRECT4 sistemi ise yüksek torka sahip elektrik motorların bağımsız bir halde denetim edilebilmesini sağlıyor. Sistem, sürüş kurallarına nazaran aracı önden çekişli, arttan itişli yahut dört çeker olarak ayarlayabiliyor. Sürüş hissini değiştiriyor ve arabaya istenen en uygun sürüş postürünü sağlıyor. Sistem, her aksta optimum tahrik gücü dağılımını gerçekleştirerek şoförün azamisi almasına imkan tanıyor.

Bununla birlikte elektronik irtibata sahip direksiyonun, direksiyon şaftıyla mekanik bir ilişkisi olmaması da sürüş hissini daha ileriye taşıyor ve yoldaki titreşimlerin önüne geçiyor.

LF-Z Electrified 4880 mm. uzunluğa, 1960 mm. genişliğe ve 1600 mm yüksekliğe sahip. 600 km menzil sunan aracın batarya kapasitesi ise 90 kWh. 400 kW güce ve 700 Nm torka sahip LF-Z Electrified, 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniyede tamamlıyor.

Lexus dizaynın yeni istikameti

LF-Z Electrified konsepti tıpkı vakitte Lexus dizaynının nasıl evrimleşeceğinin de ipuçlarını veriyor. Düşük bir burun ve yükselen art kısımla birlikte akıcı bir tasarım ortaya konurken, elektrikli aracın eşsiz karakteristiği vurgulanıyor. Daha büyük boyutlara sahip jantlar, aracın dış kısımlarına konumlandırılarak yük merkezi alçaltılıyor ve aracın yolda geniş bir duruşa sahip olmasını sağlıyor.

Dizayncılar tıpkı vakitte Lexus’un ikonik ön panjur tasarımı olan “spindle” dizaynını geliştirerek tüm gövdeye aktardı ve aracın daha etkileyici görünmesini sağladı.

Aracın art kısmında sade yatay tasarım ayrıntıları, jantlarla birlikte güçlü bir görünüm elde edilmesini sağlıyor. İnce, yatay art ışıklandırma kombinasyonu, yeni kuşak Lexus dizaynını temsil eden yeni Lexus logosunu içeriyor.

Tazuna kokpitte açık kabin konsepti kullanıldı

Lexus, LF-Z Electrified’ın kabini Japoncada “dizgin” manasına gelen Tazuna sözünden ilham alarak tasarlandı. Bu yeni tasarım konsepti markanın insan odaklı yaklaşımını daha yüksek düzeye taşıyor. Buna nazaran dizginle irtibat kurulan at ve binicinin kurduğu münasebetten esinlenen Lexus, bu araçta ise kesintisiz etkileşimin direksiyondaki yakın uyuma sahip düğmeler ve ön cama yansıtmalı göstergelerle gerçekleştirilmesini sağlıyor. Şoför gözünü yoldan ayırmadan aracın işlevlerine ve özelliklerine erişebiliyor.

Aracın kalbinde yer alan kokpitte ise gösterge paneli ve başka ögeler, yolculara nazaran biraz daha alçak olarak konumlandırılıyor. Bu da her ayrıntının dikkatlice düşünüldüğü ferahlatıcı bir alan duygusu sunan omotenashi misafirperverlik ideolojisine bir gönderme yapıyor. Bununla birlikte tavanı saran panoramik cam tavan da ferahlık hissini artırıyor.

Yeni jenerasyon teknolojiler

LF-Z Electrified konseptinin yapay zeka özelliği, şoförün tercihlerini daima olarak öğrenerek etkin rol oynuyor ve kullanıcıya nazaran şoför göstergelerini şekillendiriyor. Sesli komut irtibatı sürüşün daha kolaylaşmasını sağlıyor. Bununla birlikte sesli tanıma özelliği ise şoförün davranışlarını, tercihlerini öğrenerek şoföre uygun teklifler yapılmasını da sağlıyor. Şoför tecrübesini geliştirmek ismine her alanda dayanak vererek “yaşam şekli konsiyerj” hizmeti sunuyor.

Aile ve arkadaşlara özel dijital anahtar sayesinde araca fizikî anahtar olmadan erişim sağlanabiliyor. Aracın kapılarını açma ve kilitleme üzere özellikleri akıllı telefondan yönetilebiliyor. Hizmet sağlayıcılara verilen dijital anahtar ulaşımıyla birlikte araca paket teslimatı yahut araç paylaşımı da yapılabiliyor.

Anahtar taşıyan biri yaklaştığında kapı kolu otomatik olarak çıkıyor. Kapılar, kapı kolunun üzerindeki sensöre yavaşça dokunularak açılıp kilitlenebiliyor. Bununla birlikte araçta yer alan sensörler, etraftaki araçları ve bisikletlileri algılayarak kapının açılmasını engelliyor ve araçtan inilirken yaşanabilecek kaza riskini azaltıyor.

Elektrokromik camdan yapılan panoramik tavan ise istendiğinde karartılabiliyor ve tavanda gece gökyüzünü yansıtan ışıklandırmalar kullanılabiliyor. Tavanın ortasında yer alan dokunmatik panelle ön ve art yolcuların birbiriyle bağlantı kurması sağlanırken art koltuklarda masaj ve yatma özelliği bulunuyor.

Yeni kuşak Mark Levinson ses sistemi ise araçta memleketler arası konser kalitesi sunulmasını sağlıyor. Hoparlörlerin hassas bir formda denetim edilebilmesi içerideki herkesin müzikten keyif almasına yardımcı oluyor. Gürültüyü azaltan ses idare özelliği, dışarıdan gelen sesleri filtreliyor ve araç içerisindekilerin daha rahat sohbet etmelerini sağlıyor.

Lexus 2025’e kadar tüm modellerinin elektrikli versiyonlarını sunmayı planlıyor ve bu süreçte küresel satışlarının yarısından fazlasının elektrik motorlu olması bekleniyor. Bununla birlikte 2050’ye kadar tüm modellerinin üretim gereçleri, modül ve araç lojistikleri, bertaraf etme geri dönüşüm dahil ömür döngüsü boyunca karbon nötr olması amacı bulunuyor. Lexus araçlarında kullanılacak malzemeler de çevresel tesirler göz önünde bulundurularak dikkatlice seçilecek.

Kaynak: Carmedya.com

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir